ÇANAKKALE YATIRIMLARI MECLİSTE ALKIŞLARLA KARŞILANDI

AK Parti Çanakkale Milletvekilli Jülide İskenderoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2021 yılı bütçe görüşmelerinde söz aldığı TBMM kürsüsünde, 18 yıllık AK Parti iktidarı döneminde ülkeye ve Çanakkale’ye yapılanları anlattı. İskenderoğlu’nun konuşması sık sık alkışlarla kesildi.

“2021 bütçesi yüzde 23 arttı”

TBMM Bütçe görüşmelerinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2021 yılı bütçe görüşmelerinde söz alan AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu, 18 yıllık AK Parti iktidarı döneminde yapılan yatırımları özetledi. Bütçelerin, bir ülkenin her anlamda yatırım ve projelerinin kalkınmasını, izleyeceği rotayı belirlediğini söyleyen İskenderoğlu, “On sekiz yıldır bütçemizi milletimizin çizdiği rotaya ve ihtiyaçlarına, ülkemizin vizyonuna göre planladık. 2021 yılı bütçesi -geçen yıla oranla yüzde 23 artış gösterdi- 1 trilyon 346 milyar liradır. Tüm dünyanın Covid-19 ve ekonomik krizlerle boğuştuğu bu dönemde, yüzde 23 artış çok çok kıymetlidir. Bu bütçenin yaklaşık 49,1 milyar lirası Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımıza ayrılmıştır. Ulaşım projelerini, bir ülkenin gelişmesinin ve kalkınmasının temel altyapısı olarak görüyoruz. Vicdanı olan, gönül gözüyle bakmayı bilen taraflı tarafsız herkes; yaşadığı şehre yapılan duble yollardan, demir yollarından, limanlardan, tünellerden tutun da havaalanlarına kadar tüm alanlarda ne hizmetler yapıldığını gayet net bir şekilde görür. "Yol, medeniyettir." anlayışımız neticesinde 2003 yılında 6.101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu yaklaşık 28 bin kilometreye çıkardık.” dedi.

“Memleketi demir ağlarla örüyoruz”

Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treninin yolculuğuna da değinen İskenderoğlu, “Trenimiz İstanbul'dan hareket etti. Bu duruma sevinmek yerine trenin güzergâhını takip edenlerin düştükleri acınası durumu ise üzülerek izledik. Bu tren, Marmaray'dan geçerek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve orta koridor üzerinden Çin'e ulaşacak. Tren 8.683 kilometre yol alacak. Dile kolay, 2 kıta, 2 deniz, 5 ülke geçerek Çin'e on iki günde yükünü teslim edecek. Çalışmalarımızı, bulunduğumuz coğrafyanın avantajlarını dikkate alarak yapıyoruz. Tüm yatırımların lokomotifi olan ulaştırma ve altyapıda ve buna bağlı olarak tüm hizmet alanlarında devrim ve dönüşüm gerçekleştirdik, yapılamaz denilen projeleri yaptık, hayalleri gerçeğe dönüştürdük. Çok şükür, hızlı trenimiz var. Cumhuriyetimizin, ana yurdumuzu demir ağlarla örmesi vizyonuna biz sahip çıktık.  Memleketimizin her yerini demir ağlarla örüyoruz. 2002 yılında 10.948 kilometre olan toplam demir ağı uzunluğumuzu, 2020 yılında 12.803 kilometreye çıkarttık, demir yolu hattımızın yüzde 45'ini de elektrikli hâle getirdik.” diye konuştu.

“Laf üstüne laf değil; taş üstüne taş koyma derdindeyiz”

Türkiye’nin bu dönemde havayoluna da büyük yatırım yaptığını hatırlatan Jülide İskenderoğlu, “Hava yolunu halkın yolu yaptık. 2002 yılında uçuşa açık havaalanı sayımız 26 iken, 2019 yılı sonu itibarıyla 56'ya yükseldi. Önümüzdeki dönemde de 63 olacak. Bu sayede uçak ambulanslarımız, ambulans helikopterlerimiz Türkiye'nin her yerine gidip hizmet verebiliyor. Yaşadığımız bir örneği sizlerle paylaşmak istiyorum, değerli vekillerim. 23 Kasım'da ağır bir kalp rahatsızlığından dolayı Gökçeada Devlet Hastanesine gelen bir hemşehrimiz acil nakil için başvurdu. Hastamız 17.01'de ambulans helikopterimizle alındı, 17.28'de Çanakkale Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanemize geldi ve şükürler olsun ki kurtarıldı. Bu vesileyle, gerek Çanakkale'mizde gerek ülkemizin dört bir yanında fedakârca görev yapan tüm sağlık çalışanlarına minnetlerimi sunuyorum. İnsansız hava araçlarımızın sayısı 45 bine yükseldi. Marmaray'ı, Avrasya Tüneli'ni, dünyanın en büyük havaalanını inşa ettik. Biz laf üstüne laf koymanın değil, taş üstüne taş koymanın derdindeyiz.” dedi.

“Çanakkale köprüsü Eyfel kulesini geçti”

Çanakkale’ye yapılan ulaşım ve diğer altyapı yatırımlarını da sıralayan İskenderoğlu, şunları söyledi: “1915 Çanakkale Köprümüzle birlikte yeni bir başarı hikâyesi yazıyoruz. Çanakkale özel bir yer, burada 81 il vekilinin kendini bulduğu, aslında Cumhuriyet'in ön sözünün yazıldığı bu özel topraklarda, yakışırsa bu köprü; 1915 Çanakkale Köprüsü en güzel Çanakkale'ye yakışır, diyoruz. Çanakkale Köprüsü, renklerin, figürlerin, simgelerin köprüsü tüm özellikleriyle. Kırmızı beyaz al bayrağımızın renkleriyle süslüyoruz boğazımızın gerdanını. Köprümüzün her detayında Çanakkale ruhu var, istiklalimiz var, istikbalimiz var, tarihimiz var, vizyonumuz var. Köprümüzün 2 ayak aralığı 2023 metre, Cumhuriyet'imizin 100'üncü yılını temsil ediyor. Köprümüzün ayak uzunluğu 318 metre, 1918 Mart ayını temsil ediyor. Övünmek gibi olmasın ama Paris'in simgesi 300 metrelik Eyfel Kulesi'ni geçtik bile. Gemiyle yaklaşık otuz beş dakika süren yolculuğumuz inşallah altı dakikaya düşecek. Köprümüzün bölgemize, tarım, turizm ve sanayimize büyük katkılar sağlayacağına inanıyoruz. İnşallah, tüm vekillerimizi, tüm vatandaşlarımızı 18 Mart 2022 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde açılışına da bekliyoruz. Yine, içinde 91 fabrikayı barındıracak ve binlerce istihdama yol açacak Ezine Gıda OSB'miz hızla ilerliyor.
Bu tarihî destanlar şehrinde “Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde biz, devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmaya devam edeceğiz.”. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesinin hazırlanmasında ve ülke sathında hizmetlerin yürütülmesindeki emeklerinden dolayı Sayın Bakan'ımız Adil Karaismailoğlu'na ve önceki dönemlerdeki bakanlarımıza ve bürokratlarımıza teşekkür etmek istiyorum. 2021 yılı bütçemiz ülkemize ve Çanakkale'mize hayırlar getirsin.” şeklinde konuştu.